Όπως κάθε χώρος, έτσι και ο χώρος της μαγειρικής και της διατροφής εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο. Οι συνήθειές μας αλλάζουν μαζί με την καθημερινότητά μας και σίγουρα τα τελευταία χρόνια αυτή η καθημερινότητα έχει αλλάξει δραματικά. Δε γίνεται λοιπόν μαζί μ’ αυτή να μην επηρεαστεί και η διατροφή μας και φυσικά το τοπίο στον μαγειρικό κόσμο. Ποιες είναι οι αλλαγές που θα δούμε λοιπόν αυτή τη χρονιά; Δε μπορούμε να είμαστε για τίποτα σίγουροι, όμως όλοι εντοπίζουμε τις παρακάτω μαγειρικές και διατροφικές τάσεις για το 2022:
1. Χορτοφαγία
Όχι, δε θα γίνουμε όλοι ξαφνικά vegan ή vegetarian. Σίγουρα όμως η ανάγκη για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής θα επηρεάσει την διατροφή όλων μας. Μπορεί το κρέας να μη φύγει από τη διατροφή μας, όμως η ανάγκη για πιο βιώσιμες πρώτες ύλες καθώς και τα υποκατάστατα κρέατος έχουν έρθει δυναμικά στο προσκήνιο με μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων σε όλον τον κόσμο να εισάγουν περισσότερα υποκατάστατα κρέατος και vegan επιλογές.
2. Μανιτάρια
Στην ίδια λογική με την παραπάνω τάση, τα μανιτάρια ήρθαν για να μείνουν. Ένα αγαπημένο συστατικό, το οποίο τα τελευταία χρόνια κερδίζει σταθερά έδαφος λόγω της λειτουργίας τους ως φυσικό υποκατάστατο σε αμέτρητες συνταγές.
3. Mocktails
Τα mocktails ή virgin cocktails, είναι ουσιαστικά cocktails τα οποία δεν περιέχουν καθόλου αλκοόλ ή περιέχουν πιο ήπια ποτά όπως κρασί ή μπύρα. Έρχονται δυναμικά στο προσκήνιο για να καλύψουν τις ανάγκες όσων δε μπορούν ή δεν θέλουν να καταναλώσουν αλκοόλ.
4. Ασιατικές επιρροές
Η ασιατική κουζίνα έχει ήδη επηρεάσει σε ένα μεγάλο βαθμό τη μαγειρική σε ολόκληρο τον κόσμο. Το 2022 όμως είναι η χρονιά της. Αναμένουμε να δούμε αύξηση τόσο σε προϊόντα, όσο και σε διάφορες σάλτσες και τρόπους μαγειρικής.
5. Ghost Kitchens & Mini menus
Δύο τάσεις που έρχονται κυρίως από την Αμερική, είναι οι ghost kitchens, δηλαδή εστιατόρια-κουζίνες που κάνουν μόνο delivery και τα mini menus, δηλαδή μικρότερα μενού με περισσότερη ποιότητα. Και τα δύο προήλθαν από τις συγκυρίες της πανδημίας. Από τη μία πολλά εστιατόρια είδαν ότι η μεγάλη ποικιλία στα μενού τους δεν είναι πια βιώσιμη και από την άλλη, δημιουργήθηκαν ανά τον κόσμο κουζίνες που πλέον επενδύουν στο delivery.
Μένει να δούμε αν οι παραπάνω τάσεις θα επικρατήσουν και στην Ελλάδα!