Επιλογή Σελίδας

Βότανα και μπαχαρικά υπάρχουν στις περισσότερες συνταγές. Επιστρατεύονται για να δώσουν γεύση, άρωμα και χρώμα στο πιάτο μας. Ωστόσο παρότι χρησιμοποιούνται καθημερινά, οι ιδιότητές τους για τον οργανισμό είναι πολλές φορές άγνωστες.

5 μπαχαρικά και βότανα που γνωρίζουμε καλά και αγαπάμε να προσθέτουμε στις συνταγές μας είναι ο βασιλικός, το δεντρολίβανο, ο κόλιανδρος, η πάπρικα και η κανέλα. Όλα τους έχουν μοναδικές ιδιότητες και μπορούν να δημιουργήσουν αξέχαστους συνδυασμούς γεύσεων.

Βασιλικός

Υπάρχουν περισσότερες από 60 ποικιλίες βασιλικού, ενώ διαθέτουν πολλές ιδιότητες που προστατεύουν τον οργανισμό μας. Ο βασιλικός έχει αντιφλεγμονώδη δράση και αντιβακτηριακές ιδιότητες, ενώ διαθέτει αντιοξειδωτική προβιταμίνη Α, η οποία μπορεί να συμβάλει σε αρθρίτιδες και άσθμα. Περιέχει μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνη C.

Για τη συντήρησή του, είναι καλό να διατηρείται στο ψυγείο, τυλιγμένο σε ένα βρεγμένο χαρτί.

Δοκιμάστε τις παρακάτω συνταγές με βασιλικό Αν θέλετε μία αναζωογονητική συνταγή με βασιλικό, τότε η Γαριδομακαρονάδα Λεμονάτη με Βασιλικό είναι η ιδανική επιλογή, ενώ για τους fan του πέστο, τα Ψητά Φιλέτα Σολομού με Κρούστα Πεκορίνο-Πέστο Βασιλικού είναι η καλύτερη επιλογή.

Δεντρολίβανο

Το δεντρολίβανο μπορεί να προσθέσει την ιδιαίτερη γεύση του σε κάθε συνταγή. Περιέχει αντιφλεγμονώδη συστατικά, σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνη Β6. Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικές και τονωτικές ιδιότητες, ενώ συμβάλει στη βελτίωση της συγκέντρωσης και αυξάνει τη ροή του αίματος.

Για να είμαστε σίγουροι πως το δεντρολίβανο που διαλέγουμε είναι φρέσκο, προτιμούμε αυτό που έχει ένα σκούρο πράσινο χρώμα, χωρίς κιτρινωπά ή σκούρα σημεία.

Για μία συνταγή που απελευθερώνει όλα τα αρώματα του δεντρολίβανου, δοκιμάστε τα Μπούτια Κοτόπουλου με Μπέικον και Σάλτσα Δεντρολίβανου.

Κόλιανδρος

Ο κόλιανδρος είναι και βότανο αλλά και μπαχαρικό, αφού τα μέρη του φυτού του που χρησιμοποιούνται στη μαγειρική είναι δύο: τα φύλλα και οι σπόροι. Ο κόλιανδρος περιέχει βιταμίνη Κ, κερσετίνη, καμπεφερόλη, παμνετίνη και επιγενίνη. Όλα τα παραπάνω του προσδίδουν αντιοξειδωτική δράση, ενώ συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού και του αρτηριακού συστήματος.

Τα φύλλα του κόλιανδρου προστίθενται ολόκληρα στα πιάτα μας, ενώ οι σπόροι χρησιμοποιούνται κυρίως σε σκόνη, όπως όλα τα μπαχαρικά.

Αν θέλετε να δημιουργήσετε μία συνταγή με φύλλα κόλιανδρου, τότε οι Γαρίδες με Καρύδα και Σάλτσα Ανανά-Κόλιανδρο είναι ένα πιάτο που πρέπει να δοκιμάσετε.

Πάπρικα

Η πάπρικα παρασκευάζεται από διάφορα είδη πιπεριάς, αναλόγως με τα οποία, δημιουργούνται και διαφορετικές ποικιλίες πάπρικας. Όλες ποικιλίες πάπρικας όμως, χαρακτηρίζονται από το κοκκινωπό τους χρώμα και την έντονη μυρωδιά τους. Περιέχει βιταμίνη Ε, σίδηρο και ουσίες που βοηθούν στην όραση.

Όπως όλα τα μπαχαρικά έτσι και η πάπρικα πρέπει να φυλάσσεται σε δροσερό χώρο χωρίς φως, ανεξαρτήτως από την ποικιλία τους.

Δοκιμάστε το Φιλέτο Λαβράκι με Λεμονάτες Πατάτες Φούρνου και Σάλτσα Πάπρικας για μία απίθανη πικάντικη σάλτσα!

Κανέλα

Η κανέλα είναι ένα μπαχαρικό που μπορεί να προστεθεί σε απεριόριστες συνταγές. Υπάρχουν 3 είδη, κεϋλάνης, κασσία και κουμαρίνη, ενώ είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές μπαχαρισκό στην Ευρώπη μετά το μαύρο πιπέρι. Η κανέλα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος, του πονοκεφάλου, της ναυτίας, αλλά και της κακοσμίας.

Διατηρούμε την κανέλα σε οποιαδήποτε μορφή – ξυλάκι ή σκόνη – σε ένα δροσερό μέρος χωρίς υγρασία.

Ένα ρόφημα που αναδεικνύει τα αρώματα της κανέλας είναι το Ζεστό Αρωματικό Ρόφημα Μήλου με Κανέλα και Κράνμπερις.